Τετάρτη, 15 Μαρτίου 2017

25 ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού

poster


Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί από 19 έως 21 Μαΐου 2017 στην Κομοτηνή. Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ
πηγή:https://www.icpes.gr/

Η καλή μέρα από… τον βραδινό ύπνο φαίνεται!



          Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου στις 17 Μαρτίου
Αποτέλεσμα εικόνας για kalos ypnos
Ο ποιοτικός ύπνος αποτελεί μία από τις κεντρικές διαστάσεις ενός υγιεινού τρόπου ζωής και ζωτικό δείκτη για την αξιολόγηση της συνολικής υγείας και ευεξίας. Παρόλα αυτά, μεγάλο ποσοστό του ενήλικου πληθυσμού δεν καλύπτει τις απαιτούμενες ώρες ύπνου σε ημερήσια βάση και, δυστυχώς, ο ανεπαρκής ύπνος είναι ένα θέμα που αφορά ολοένα περισσότερο και τα παιδιά. Σε γενικές γραμμές, η βέλτιστη διάρκεια ύπνου για τα παιδιά και τους εφήβους κυμαίνεται από 8 έως 13 ώρες ημερησίως. Ωστόσο, όπως έχει υπογραμμιστεί και από ευρήματα του προγράμματος ΕΥΖΗΝ, στο οποίο συμμετείχαν 340.000 παιδιά, περίπου το 25% του ελληνικού παιδικού πληθυσμού κοιμάται λιγότερο από 8 ώρες την ημέρα. Αναγνωρίζοντας την έκταση που έχει λάβει η μερική ή πλήρης στέρηση ύπνου, καθώς και τη σοβαρότητα των προβλημάτων υγείας με τα οποία σχετίζεται, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει ορίσει την τρίτη Παρασκευή του Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου.

Σύμφωνα με μελέτες, ο επαρκής ύπνος μπορεί να ωφελήσει την νοητική απόδοση των παιδιών, καθώς συμβάλλει στην πλαστικότητα του εγκεφάλου, ενισχύοντας τις λειτουργίες της μνήμης και της συγκέντρωσης, που με τη σειρά τους συνεισφέρουν σε μια καλύτερη σχολική απόδοση. Επιπλέον, η κάλυψη των απαιτούμενων ωρών ύπνου βοηθούν και στην καλύτερη απόδοση των σωματικών δραστηριοτήτων, κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία για ένα παιδί, ιδίως αν καταπιάνεται με κάποιο άθλημα. Αντιθέτως, ο ελλιπής ύπνος έχει τόσο βραχυπρόθεσμες όσο και μακροπρόθεσμες αρνητικές επιπτώσεις, καθώς αυξάνει τον κίνδυνο χρόνιων νοσημάτων, όπως η παχυσαρκία και ο διαβήτης, ασθένειες από τις οποίες πάσχει όλο και μεγαλύτερο ποσοστό του παιδικού πληθυσμού. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τα ευρήματα του ΕΥΖΗΝ, διάρκεια ύπνου λιγότερη από 8 ώρες ημερησίως αναδείχθηκε ως ο σημαντικότερος παράγοντας κινδύνου εμφάνισης της παιδικής παχυσαρκίας, με τα παιδιά που κοιμούνταν λιγότερο από 8 ώρες να εμφανίζουν 20% μεγαλύτερη πιθανότητα να είναι παχύσαρκα, σε σχέση με αυτά που δήλωσαν ότι κοιμούνται παραπάνω από 8 ώρες.

Δεδομένης της σημασίας του ύπνου στην υγεία και την ανάπτυξη κατά την παιδική ηλικία, δείτε παρακάτω πώς μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά σας να εξασφαλίσουν έναν καλό ύπνο και να αποκομίσουν τα οφέλη που τον συνοδεύουν.

Διατροφή:
·         Στο πλαίσιο του βραδινού γεύματος των παιδιών σας, καλό θα ήταν να αποφεύγονται μεγάλες ποσότητες τροφής, αλλά και πολύ λιπαρές και τηγανιτές τροφές, καθώς ενδέχεται να προκαλέσουν γαστρεντερικές διαταραχές.
·         Καλές επιλογές για ένα «ελαφρύ» και θρεπτικό γεύμα πριν τον ύπνο αποτελούν οι απλές μαγειρικές παρασκευές τροφίμων στον φούρνο ή την κατσαρόλα, χωρίς σάλτσες και πολλά καρυκεύματα, ή κάτι ακόμα πιο απλό, όπως ο συνδυασμός δημητριακών πρωινού ολικής άλεσης με γάλα ή γιαούρτι ή ένα τοστ με ψωμί ολικής άλεσης και τυρί.
·         Η κατανάλωση τροφίμων και ποτών που περιέχουν καφεΐνη σε μεγάλη ποσότητα (π.χ. σοκολάτα, τσάι, αναψυκτικά, ενεργειακά ροφήματα, καφές) θα πρέπει να περιορίζεται σε τουλάχιστον 6 ώρες πριν τον ύπνο, καθώς μπορεί να προκαλέσει υπερδιέγερση.
·         Σχετικά με το αλκοόλ, καθώς δεν είναι σπάνιο οι έφηβοι να καταναλώνουν παρά την απαγόρευσή του στα ανήλικα άτομα, να σημειωθεί ότι η κατανάλωσή του μπορεί να διαταράξει τον βαθύ και συνεχόμενο ύπνο κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Σωματική δραστηριότητα:
·         Προσπαθήστε οι αθλητικές δραστηριότητες των παιδιών σας να έχουν ολοκληρωθεί τουλάχιστον 3 ώρες πριν την ώρα του ύπνου, καθώς η έντονη άσκηση και προπόνηση διεγείρει το σώμα και τον εγκέφαλο. Αντιθέτως, μια ήπιας μορφής σωματική δραστηριότητα, (π.χ. περίπατος) θα μπορούσε να χαλαρώσει τους ρυθμούς και να βοηθήσει τα παιδιά σας να κοιμηθούν καλύτερα.

Περισσότερα tips:
·         Βελτιώστε την ποιότητα ύπνου των παιδιών σας τηρώντας ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου καθημερινά, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα. Σε περίπτωση που αλλάζετε συχνά το ωράριο ύπνου των παιδιών σας, ενδεχομένως να νιώθουν σαν να έχουν “jet lag” με αποτέλεσμα να γίνονται δύστροπα και οξύθυμα.
·         Φροντίστε ώστε να δημιουργείτε ένα βέλτιστο περιβάλλον ύπνου για τα παιδιά σας, περιορίζοντας τον θόρυβο και την έκθεση σε δυνατό φωτισμό και οθόνες ηλεκτρονικών συσκευών (τηλεόραση, υπολογιστής, κινητό, tablet) κατά τις βραδινές ώρες, καθώς μπορούν να επηρεάσουν την ποιότητα του ύπνου και να προκαλέσουν υπερένταση.
·         Η υιοθέτηση χαλαρωτικών συνηθειών προ του ύπνου από μικρή ηλικία είναι μια μέθοδος που θα μπορούσε να λειτουργήσει ευεργετικά στην ποιότητα του ύπνου, ειδικότερα αν τα παιδιά σας αντιμετωπίζουν προβλήματα διαχείρισης άγχους.
·         Αν τα παιδιά σας χρειάζονται μεσημεριανό ύπνο, καλό είναι αυτός να μην διαρκεί περισσότερο από 2 ώρες. Σε περίπτωση που τα παιδιά σας αντιμετωπίζουν δυσκολία στο να κοιμηθούν, αποτρέψτε τα από μια μεσημεριανή σιέστα. Έτσι, θα νιώθουν περισσότερη υπνηλία το βράδυ και θα είναι πιο πιθανό να κοιμηθούν αμέσως.

Τέλος, πολλές φορές τα παιδιά αντιλαμβάνονται την ώρα του ύπνου ως τιμωρία, αφού μπορεί να συμπίπτει με τη χρονική στιγμή που θέλουν να παρατείνουν το παιχνίδι ή την παρακολούθηση κάποιας εκπομπής ή ταινίας στην τηλεόραση. Είναι στο χέρι σας να μεταδώσετε το μήνυμα στα παιδιά σας ότι ο ύπνος δεν είναι μέθοδος για να τα συνετίσετε, αλλά ότι είναι απαραίτητος, ώστε να ξεκουραστούν επαρκώς για να είναι δραστήρια και αποδοτικά την επόμενη ημέρα, τόσο στις σχολικές όσο και στις αθλητικές τους δραστηριότητες, αλλά και να έχουν την απαραίτητη ενέργεια για παιχνίδι.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ανάπτυξη, τη διατροφή, τη σωματική δραστηριότητα και την υγεία κατά την παιδική και εφηβική ηλικία, αλλά και χρήσιμες πρακτικές συμβουλές για τη βελτίωση των συνηθειών του τρόπου ζωής των παιδιών σας, μπορείτε να πλοηγηθείτε στην ιστοσελίδα του ΕΥΖΗΝ.

… και όνειρα γλυκά!


Πηγή: EYZHN Εμφάνιση image001.png

Πέμπτη, 2 Μαρτίου 2017

ΤΟ ΝΕΟ Δ.Σ


  

  Μετά τη συγκρότηση σε σώμα, το νέο ΔΣ της Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Φθιώτιδας έχει ως εξής:
Αποτέλεσμα εικόνας για ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ  ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 Πρόεδρος: Αλεξόπουλος Βασίλης & υπεύθυνος για θέματα Λυκείου

Αντιπρόεδρος: Σαϊτη Ευθυμία & υπεύθυνη για θέματα Ειδικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας & Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Γραμματέας: Μπαμπασης Δημήτρης & υπεύθυνος για θέματα Γυμνασίου

Ταμίας: Κιαμούρη Αριστέα & υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων και ενημέρωσης 

Μέλη: 

  • Αγγελουση Γωγώ υπεύθυνη για θέματα Δημοτικών σχολειων. 
  • Μελιγγας Κώστας, υπεύθυνος εκδηλώσεων
  • Σπηλιοπούλου Μελίτα υπεύθυνη για θέματα συλλόγων, γυμναστηρίων ( ιδιωτικού τομέα)
Αναπληρωματικά μέλη: 

  • Σκυφτης Γιάννης, υπεύθυνος δραστηριοτήτων και δράσεων outdoor
  • Καραντζουνη Βίκυ.

Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2017

ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΦΑ

Διατάξεις   για τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής, περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Νόμου «σκούπα» του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού  Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, της Εθνικής βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις», το οποίο κατατέθηκε από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, προς ψήφιση στη Βουλή.

Αποτέλεσμα εικόνας για γυμναστες στο κολύμπι

Το Σχέδιο Νόμου επειδή έχει την ένδη του ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝΤΟΣ θα συζητηθεί σε τρεις συνεδριάσεις στην Επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής τη Δευτέρα και Τρίτη και την Πέμπτη θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής.
Ειδικότερα οι διατάξεις έχουν  ως εξής:
Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης είναι δυνατή η μερική διάθεση για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου μόνιμων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ.11 Φυσικής Αγωγής σε Εθνικά ή Δημοτικά Κολυμβητήρια που υλοποιούν αθλητικά εκπαιδευτικά προγράμματα υπό την εποπτεία του ΥΠΠΕΘ, εφόσον: α) οι εκπαιδευτικοί αυτοί αποδεδειγμένα πλεονάζουν τόσο στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπηρετούν (Α΄θμια ή Β΄θμια) όσο και στην αντίστοιχη της άλλης βαθμίδας (Α΄θμια ή Β΄θμια) και β) ο οικείος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης βεβαιώνει εγγράφως ότι έχουν καλυφθεί πλήρως τα κενά εκπαιδευτικών του κλάδου αυτού στις οικείες σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Εξαιρετικά για το σχολικό έτος 2016-2017, είναι δυνατή η απόσπαση μόνιμων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ.11 Φυσικής Αγωγής σε Εθνικά ή Δημοτικά Κολυμβητήρια που υλοποιούν αθλητικά εκπαιδευτικά προγράμματα υπό την εποπτεία του ΥΠΠΕΘ, με τη διαδικασία, τους όρους και τις προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου.
Δείτε εδώ το σχέδιο νόμου:https://www.esos.gr/arthra/48782/katatethike-shedio-nomoy-skoypa-gia-tis-treis-vathmides-tis-ekpaideysis-kai-kratiko
πηγή:esos

ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Σχετική εικόνα          Η Ένωση Πτυχιούχων Αγωγής Φθιώτιδας, προσκαλεί τα μέλη της σε Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση, την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017 και ώρα 18:30 στην αίθουσα εκδηλώσεων του 5ου Γυμνασίου Λαμίας. Σε περίπτωση μη απαρτίας οι διεργασίες θα γίνουν στις 19:00 με τους παριστάμενους. 
   Οι αιτήσεις όσων επιθυμούν να συμμετέχουν στο νέο ΔΣ μπορούν να αποσταλούν στο e-mail της Ένωσης ή κατά την προσέλευση τους στην Συνέλευση. Η παρουσία όλων κρίνεται απαραίτητη.

    Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων και περιμένουμε ότι όλοι θα ανταποκριθείτε σε αυτό το κάλεσμα.

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 2017




ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 2017
Αποτέλεσμα εικόνας για κοπη πιτασ 2017
          Η Ένωση Πτυχιούχων Αγωγής Φθιώτιδας, προσκαλεί τα μέλη της σε στην ετήσια κοπή πίτας, την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017 και ώρα 18:30 στην αίθουσα εκδηλώσεων του 5ου Γυμνασίου Λαμίας.

     Σας περιμένουμε με εκλεκτούς μεζέδες και καλό κρασί.

Δευτέρα, 5 Σεπτεμβρίου 2016

3η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Το ΔΣ της Ενωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Φθιώτιδας, σας προσκαλεί στην 3η Επιστημονικη Ημερίδα Φυσικής Αγωγής υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας .
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ